My Blog List

Thursday, December 19, 2013

Cita-cita 2

Hello, reader ! Dah lama aku tak up to date blog nie, busy sangat-2 kot . Yelah, tahun depan dah exam besar, SPM, so what to do, kena study lah . Dah lah aku amik science stream, so memang kena struggle gile-2 lah sampai otak jadi cair dengan ilmu . Cewah, ayat nak tunjuk pandai sangat le tu . Sedangkan exam akhir tahun pun teruk, lebih teruk daripada exam prtengahan tahun ! Takut beb turun kelas masuk sc2 atau sc3 . Sebab hati aq dah sebati dgn kelas sc1 yang penuh dgn kerenah tersendiri . :) . Ok, tadi tu just pengenalan, sekarang baru nak masuk topik asal . Aku nak cite pasal cita-2 ! Hari tu just separuh je, sekarang versi penuh punya . Haha . Macam post sebelum nie, cita2 aq nak jadi doktor pakar bedah . Tapi, ada satu masalah yang buat aku ragu-2 dengan cita-2 aku . Aku sebenarnya takut tengok darah . Aku takde lah macam sesetengah orang, bila tengok darah je terus pitam atau pengsan atau histeria atau apa-2 pun lah . Cuma aq akan pening dan mual . Aku selalu cakap dengan diri aku, 'buat apa nak takut darah, darah bukan boleh baham kau pun' . Tapi tu lah, semuanya tak berjaya ! Even aku tengok darah orang sikit pun, aku dah nak nangis, kepala pulak dah mula pening, kadang-2 tu ada jugak pandangan aku jadi gelap tapi takde lah sampai pengsan . Kalau aku tengok darah aku sendiri takde lah takut sangat cuma aku akan melalak kuat sangat-2 macam kecederaan aku tu serius bebenor . Pernah sekali tu, jari aku luka teruk sampai darah keluar tak henti-2, masa tu bila aku nampak darah je terus aku menangis tak ingat dunia . Dan part yang memalukan tu, aku menangis depan my bestie . Tapi, apa heran ! Kalau aku nangis depan pakwe aku ataupun mamat hensem, baru aku akan rasa malu teramat sangat, rasa mcam nak rendam je muka dalam air . Ok, melebih sgt ! XD . Masa tu, lepas darah dah berhenti, baru aku berhenti menangis . Mak aku cakap ngan bestie aku 'dia nie memang mcam nie, cengeng selalu' . And for the whole day, aku sanggup tak basuh luka tu sebab takut darah keluar balik, dan terpaksa tahan bau darah yang sememangnya aku tak suka sampai banyak kali pandangan aku berpinar-2 . So, the conclusion is aku masih ragu-2 dengan cita-2 aku nak jadi seorang doktor pakar bedah yang berjaya . Sebab sampai sekarang, aku masih belum mampu atasi kelemahan aku tu . The End . :DD

No comments:

Post a Comment

Sky Blue Bow Tie